RZECZNIK PRAW UCZNIA


p.
Małgorzata Młodzikowska

A oto słów kilka od Rzecznika:

Dziękuję za zaufanie, jakim mnie obdarzyliście wybierając moją osobę na rzecznika.
Życzę wszystkim Uczniom, żeby mieli jak najmniej problemów. Jeśli jednak zdarzy się sytuacja, z którą nie potraficie sobie poradzić, nie wiecie do kogo się zwrócić, zapraszam do siebie.
Możecie przyjść osobiście, lub napisać do mnie e-mail  (oczywiście podpisany) na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pamiętaj!
Nie jesteś sam.
Nie zamykaj się ze swoim problemem.
Pamiętaj, że jesteś dla mnie bardzo ważny i dołożę wszelkich starań, by rozwiązać Twój problem.
Oczywiście gwarantuję dyskrecję!


Małgorzata Młodzikowska - Rzecznik Praw Ucznia, nauczycielka chemii, biologii i informatyki.

 


STATUT SZKOLNEGO RZECZNIKA PRAW UCZNIA

 

  1. Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia wybierają uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7 w Gorzowie Wlkp., w wyborach demokratycznych spośród nauczycieli. Rzecznika wspomaga asystent wybrany spośród uczniów klas IV-VIII i dotychczasowego Gimnazjum nr 7.
  2. Kadencja Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia i asystenta trwa 2 lata z możliwością jej przedłużenia.
  3. Szkolny Rzecznik Ucznia ma obowiązek:
  • bronić uczniów, których prawa są łamane,
  • propagować wiedzę o prawach ucznia.
  1. Rzecznik ma prawo zgłaszać wnioski na posiedzeniu Rady Pedagogicznej oraz bronić uczniów, których sprawy są rozpatrywane podczas posiedzeń. Ma prawo uczestnictwa w posiedzeniach Szkolnej Komisji Opiekuńczo-Wychowawczej.
  2. Działalność Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia wybranego spośród uczniów szkoły, nie powinna być oceniana przez nauczycieli i mieć wpływu na ocenę zachowania.
  3. Rzecznik przyjmuje dwa typy skarg:
  • pisemne (podpisane), rozpatrywane w trybie administracyjnym. Droga interwencji jest następująca: rzecznik najpierw interweniuje u nauczyciela, a jeżeli nie odniesie to skutku to odwołuje się kolejno wychowawcy, Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 7 w Gorzowie Wlkp., Kuratora Oświaty. Skarga taka musi być dostarczona osobiście lub przez asystenta rzecznika.
  • ustne – mają one na celu ukazanie istniejących problemów. Skargi te nie mogą być użyte w konfrontacji z konkretną osobą. Po zebraniu większej ilości takich skarg, rzecznik przedstawia problem władzom szkoły, mówiąc jedynie o zjawisku.
  1. Rzecznik nie może nic nikomu zarzucić, do niczego zmusić. Jego zadaniem jest wskazywanie, co
    o danej sytuacji mówi prawo, jeśli nie uda mu się przekonać racjonalnymi argumentami, może odwołać się do odpowiedniego organu nadrzędnego.
  2. W przypadku odwołania Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia przez SU, Radę Pedagogiczną lub jego rezygnacji, uczniowie szkoły dokonują wyboru nowego rzecznika.
  3. Kadencja nowego rzecznika trwa 2 lata.
  4. Rzecznik nie ustanawia żadnych praw.